Kisah Mayat Berjalan Di Toradja, Indonesia

mayat-pulang

MAYAT BERJALAN DI INDONESIA Terdapat satu tempat di Indonesia di mana orang-orang tertentu boleh membuat mayat berjalan kaki sekali lagi selepas mereka mati. Kejadian yang berlaku di Kampung Toraja mempunyai ritual aneh dan amat mistik di mana penduduk kampung yang mati kononnya dibangkitkan sebagai zombie.

Mayat yang mati di tengah-tengah hutan akan berjalan sendiri ke rumahnya. Ini adalah sejenis amalan di Kg. Trodja (Indonesia). Kawasan di sekitar kampung dikatakan berbukit-bukau. Maka jika ada kematian, mayat akan berjalan sendiri pulang ke rumahnya tidak akan menyusahkan orang untuk mencarinya.

Penduduk kampung percaya bahawa orang yang mati hendaklah ditanam di tempat di mana mereka dilahirkan. Malangnya bagi orang-orang di bahagian ini diIndonesia, kampung-kampungnya adalah agak jauh daripada satu sama lain. Apabila orang mati jauh dari kampung mereka, mereka perlu dibangunkan supaya mereka boleh “berjalan” kembali ke tempat mereka lahir. Walau bagaimanapun, jika anda bercakap atau menegur yang mati secara langsung, mereka hanya akan rebah ke tanah dan tidak akan bergerak semula.

Kita Punca Diri Kita Dibenci

Marah, Tak Puas Hati Dan Salahkan Orang Lain

Marah, tak puas hati dan salahkan orang lain itu dah jadi perkara biasa yang berlaku dalam hidup kita. Hampir setiap hari kita akan dibelenggu dengan sikap tersebut. Semuanya disebabkan oleh tekanan emosi yang sukar dikawal. Tapi, adakah ia satu sikap yang baik jika berterusan dalam hidup kita?

Aku ada seorang kawan yang sikapnya keterlaluan. Selalu marah, tak puas hati dan selalu menyalahkan orang lain. Puas aku bagi nasihat tapi ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Sampai ke hari ini, dia tetap dengan sikap negatifnya.

Adakalanya, ia suatu sikap yang menjengkelkan, tapi kawan punya pasal terpaksalah menghadap mukanya hari-hari walaupun aku diserikan olehnya dengan sikap-sikap tersebut.

Kadang-kadang aku ada juga terfikir. Kenapa kawan aku seorang ni terus dengan sikap negatifnya. Tak pernah sekali pun aku tengokdia tenang. Adalah waktu tenang dia tapi sekejap sahaja. Kebanyakkan masanya dengan marah dengan mukanya yang sedikit bengis. Asal tak puas hati salahkan orang lain.

Bila tengok balik latar belakangnya, dia datang dari keluarga yang bagus, anak seorang yang senang dan ada rupa. Tapi bila dikaji sedalam-dalamnya  dia mungkin sebenarnya kurang mendapat perhatian. Tak ramai yang nak berkawan dengannya kerana dia seorang yang tak pernah nak mengalah dalam apa jua hal. Dalam erti kata lain, semuanya dialah yang betul, orang lain salah.

Kalau aku tengok, sikap ni bukanlah satu perkara yang baik, bukan sahaja memberi impak pada personalitinya malah turut memberi impak pada pergaulannya, bila orang dah tak suka, mana ada orang nak berkawan lagi dengan orang macam itu.

Punca Diri Kita Dibenci

Kadang-kadang punca diri kita dibenci bukan sahaja marah, tak puas hati dan suka salahkan orang lain, tapi ada banyak lain juga yang menjadi faktor diri kita dibenci antaranya ialah sifat malas atau tidak bekerjasama dan kedekut.

Kita Punca Diri Kita Dibenci

Contohi persahabatan dari filem Magadascar.
Sumber dari google.com

Ada sesiapa pembaca di sini yang berperangai macam kawan aku? Fikir-fikirkanlah diri sendiri sebelum kita menuding jari ke arah orang lain. Bukan apa, semua yang berlaku ada sebabnya. Tinggal kita sahaja nak ambil peduli atau tak dari mana kesilapan itu datang.

Apa yang berlaku semuanya datang dari sendiri. Tak ada sebab orang nak menyalahkan atau bermusuh dengan kita kalau kita menjaga adab dan perilaku.

Untuk akhirnya, rajin-rajinkanlah cermin diri  agar kita kenal siapa diri kita sebenar, kemudian baikilah keadaan supaya semuanya berjalan dengan baik dalam apa jua segi kehidupan.

Bahaya Onani Pada Wanita

Golongan wanita juga tidak terkecuali daripada ketagih onani. Apabila mereka melancap rangsangan tertumpu kepada kelentit serta bibir luar faraj, dan kurang perhatian kepada saluran faraj dan bahagian yang lebih dalam ( mungkin takut kehilangan dara atau mencederakan bahagian dalam ) . Menurut kaedah reflexology kedudukan zon faraj dan organ yang berkaitannya adalah dalam keadaan terbalik.

Perhatikan bagaimana zon mulut faraj bersamaan dengan organ buah pinggang, zon liang faraj dengan organ pankreas, hati dan setrusnya zon pangkal faraj dengan organ paru-paru dan jantung. Suatu senggama yang baik, batang zakar harus masuk sampai ke lubuk faraj dan mengurut setiap penjuru atau pelosok ( atau dalam buku Permata Yang Hilang – di sebut makam yang lima itu).

Hakikat dalam persetubuhan ialah menyatukan dua tubuh yang berlainan seks,di mana keseluruhan zakar dan faraj bertemu pada zon reflexology yang sepadan. Kelentit bertemu pangkal zakar : menyatukan fungsi organ buah pinggang. Batang bertemu liang faraj : menyatukan fungsi organ pankreas dan hati. Kepala zakar bertemu pangkal rahim : menyatukan fungsi organ paru-paru dan jantung. Dua insan menjadi satu – per-satu-tubuh !!!

[ Nota: oleh kerana itu, adalah salah untuk meliwat – baik lelaki maupun perempuan, kerana mendatangkan mudarat kepada tubuh manusia]

Apabila seorang wanita melancap dalam suatu cara yang tidak seimbang,iaitu, secara sama rata merangsang seluruh kawasan vaginal, kelemahan di dalam buah pinggang dan saluran kencing, tekanan darah tinggi, simpanan berlebihan bendalir badan (body fluid retention), haid tidak tetap, dan banyak lagi masalah boleh terjadi.

Malangnya, adalah mustahil bagi wanita untuk melancap dengan seimbang tanpa kehilangan dara. Maka kerana itulah dalam tradisi Islam, melancap adalah haram dilakukan.

Ramai para wanita, ketika mereka melancap dengan merangsang kelentit,mengadu bahawa mereka hendak kencing. Kelentit terletak di pintu masuk kefaraj, di mana beradanya zon reflexology untuk buah pinggang dan pundi.Ketika mereka merangsang kelentit, mereka tidak tahu bahawa mereka merangsang organ buah pinggang dan pundi mereka.

Wanita lesbian atau wanita yang kuat melancap akan lebih banyak menyimpan bendalir badan dan menyebabkan masalah berat badan berlebihan. Ini adalah kerana rangsangan seks, yang tertumpu pada kawasan kelentit, melemahkan buah pinggang akibat rangsangan yang berlebihan dan mengurangkan keupayaannya untuk menuras bendalir badan.

Jadi jika pasangan anda berbadan agak gempal, dan mempunyai masalah berat badan (gemuk) dan sering merungut kenapa mereka tidak dapat menurunkannya meskipun kuat diet – barangkali kekerapan merancap adalah masalah yang sebenar. Pandai-pandailah anda “merawat” pasangan anda itu !!!

(Wanita mempunyai kelebihan semasa hubungan seksual. Mereka boleh mencapai orgasama tanpa kehilangan tenaga, nutrien penting. Kerana air mani mereka tidak mempunyai persamaan air mani lelaki dari segi kandungannya. Apa yang merbahaya untuk wanita adalah kehilangan darah melalui haid.

TIPS SEKS LEBIH GHAIRAH | INFO

seks-lebih-ghairah

Menurut majalah Alternative Medicine, berikut merupakan cara-cara membuatkan kehidupan seks anda lebih menghairahkan.

  1. Komunikasi. Belajarlah untuk berkomunikasi dengan lembut dan sopan terhadap pasangan anda. Lupakan segala masalah atau selesaikan segala masalah dengan baik terhadap pasangan anda.
  2. Belajarlah untuk berfikiran terbuka mengenai persoalan seksual yang anda alami, baik ketika di ranjang atau ketika ada di tempat lain.
  3. Elakkan berbual mengenai perkara yang tidak disenangi pasangan anda. Berbuallah mengenai sesuatu yang disukai atau menghiburkan pasangan anda. Ini akan membuatkan pasangan anda berasa lebih dekat kepada anda secara fizikal dan mental.
  4. Berbual mengenai apa yang anda dan pasangan anda mahu lakukan ketika “bersama”. Berfikitan terbuka amat digalakkan.
  5. Cuba jangan terlampau memfokuskan untuk mencapai klimaks ketika mengadakan hubungan seks bersama pasangan anda. Ini dapat menambah masa “permainan” anda supaya masing-masing lebih terhibur.
  6. Banyakkan bertentang mata dengan pasangan anda, terutamanya ketika mencapai klimaks. Ini meningkatkan keintiman dan suasana romantik “permainan” anda.
  7. Mulakan “permainan” anda dengan bercumbu dengan pasangan anda. Jangan terlalu rakus. Lakukan perlahan-lahan dan ditambah dengan sentuhan-sentuhan mesra.
  8. Hargai pasangan anda!

Selamat mencuba!

Petua Anak Kembar

wo0o0o0! aku sendiri pun tak tahu sebab apa aku buat topic ni, kalau korang baca pun, korang mesti pelik kan? laki plak excited tentang ni. Jangan gelak plak kat aku. Aku sendiri pun tak tahu kenapa topik ni jugak yang aku pilih,tapi tak salahkan kalau kita nak anak kembar kalau di izinkan, alhamdulillah. mari kita tengok tips-tips yang boleh diguna pakai atau sebaliknya .

Kahwin dengan pasangan kembar atau berketurunan kembar.

Bhahaha jawapan tipikal. xD

Selain daripada berkahwin dengan keturunan kembar, sebenarnya banyak cara untuk mendapatkan anak kembar. Tetapi kebanyakkannya adalah cara yang tidak sihat seperti mengandung di usia tua, mengandung saat masih menyusui bayi, hamil di waktu si ibu gemuk dan sama waktu denganya.Memang boleh terjadi mendapat anak kembar tetapi kandungan tidak sihat. Kemungkinan keguguran pun tinggi. Anak kembar tidak sihat atau kandungan bermasalah juga tinggi.

Selain itu, si ibu yang makan pil untuk kesuburan pun akan mempunyai risiko mendapat anak kembar yang tinggi. Sebab itu ada sesetengah ibu yang tak mengandung-ngandung, alih alih dia mengandung anak kembar 5. Dah macam kucing pula.

Tidak. yang itu bukan tips yang saya nak sarankan.

Ini tips paling mudah. Logik. Dan telah dilakukan penelitian.

Banyakkan makan ubi, kentang dan susu!

3 jenis makanan ini dapat meningkatkan ovulasi pada telur sehingga meningkatkan risiko kita untuk mendapatkan anak kembar. Ada yang kata, jika kita teratur minum susu dari zaman muda mudi, kebarangkalian untuk mendapatkan anak kembar itu tinggi. Cepat beli susu sekarang juga!

Makanan Masa Kecik-kecik dulu. xD
Maksud ubi itu masaklah ubi rebus ke, bukan beli kerepek ubi Pringles pulak. -_-
Eh lagi satu. Tips makan ubi, kentang dan susu bukan sahaja bagus untuk mendapatkan anak kembar, tetapi salah satu cara untuk mendapatkan anak bagi pasangan yang sudah lama berkahwin tetapi tak ada rezeki nak beranak!.
Sapa yang tak nak anak kembar wey, kalau aku pun nak jugak anak kembar walaupun belum lagi kawin -.-” . Rasa diri ni sangat-sangat bertuah. Tapi korang tau tak, memiliki anak kembar ni bukan semudah yang disangka. Bagi pompuan la, laki nak buat ape nye. Anak kembar mungkin mengundang kehamilan berisiko
1. Kembar seiras berasal dari satu telur yang bersenyawa dengan satu sperma. Mereka akan mempunyai jantina yang sama dan wajah yang serupa.
2. Kembar tidak seiras berasal daripada telurtelur yang disenyawakan oleh sperma yang berbeza. Ia mungkin mempunyai jantina yang berbeza atau sama.
3. Pengambilan ubat kesuburan meningkatkan risiko mendapat anak kembar. Clomid memberikan 10 peratus risiko manakala Gonal F memberikan risiko 30 peratus.
4. Ibu hamil kembar mempunyai lebih risiko untuk melahirkan bayi pra-matang, berlaku keguguran dan kejadian bayi cacat.
5. Bayi kembar biasanya mempunyai berat badan yang lebih kecil semasa dalam kandungan dan selepas lahir.
6. Kandungan kembar mempunyai lebih risiko untuk kematian bayi dalam kandungan, sama ada salah satu atau keduanya berkemungkinan berpunca daripada masalah uri, tali pusat terbelit, kecacatan dan lain-lain.
7. Vanishing Twin adalah istilah yang digunakan untuk menggambarkan kandungan kembar yang tiba-tiba hilang dan menjadi satu. Ia selalunya terjadi pada awal kehamilan iaitu enam hingga tujuh minggu dan cuma dikesan melalui ujian ultrasounds.
8. Ibu yang hamil anak kembar lebih berisiko untuk mengalami preeklampsia, iaitu satu keadaan penyakit darah tinggi yang serius dan juga masalah kencing manis.
9. Disebabkan oleh saiz uri yang lebih besar, ibu hamil kembar lebih berisiko untuk mendapat placenta previa, di mana uri berada pada kedudukan bawah yang boleh memberikan pendarahan faraj semasa hamil.
10. Ibu sering mendapat morning sickness yang berganda daripada biasa dan sakit-sakit semasa hamil yang lebih kerap dan teruk berbanding kandungan biasa.
11. Seseorang wanita berpeluang untuk hamil kembar lebih tinggi sekiranya mempunyai genetik kelahiran anak kembar.
12. Wanita hamil kembar memerlukan lebih banyak pengambilan makanan berkhasiat, vitamin tambahan dan zat berbanding kandungan tunggal kerana anda akan lebih kerap mendapat anemia iaitu masalah kekurangan sel darah merah.
13. Kenaikan berat badan berlaku lebih cepat, akibatnya ibu mudah sakit punggung, sesak nafas, rasa nyeri pada perut dan sembelit.
14. Penambahan beban pada jantung, paru-paru dan buah pinggang mengakibatkan anda cepat berasa penat.
15. Ibu lebih berisiko untuk menjalani kelahiran secara pembedahan ceasarean kerana bayi kembar lebih cenderung berada dalam kedudukan tidak normal kerana saiz yang lebih kecil.
16. Ibu kembar lebih kerap mendapat risiko tumpah darah selepas melahirkan sama ada kelahiran melalui pembedahan caesarean mahupun kelahiran normal.
17. Pastikan banyak minum air masak untuk mencegah dehidrasi.
18. Banyakkan berehat seperti sering berbaring agar aliran darah ke plasenta meningkat dan pertumbuhan janin lebih cepat.
19. Dapatkan sokongan positif daripada mereka yang berpengalaman mengandung, melahirkan dan membesarkan anak kembar.
20. Gandakan bajet. Persiapkan mental anda untuk menghadapi perbelanjaan yang berganda bila si kembar lahir. Jadi, sebaik tahu anda bakal menimang anak kembar, mulalah menabung untuk keperluannya kelak.

10 Perkara Memeranjatkan Dalam Perkahwinan

1. Berkahwin tidak bermakna anda tidak akan keseorangan lagi. 

“Saya dan suami baru sahaja mengikuti kaunseling. Tiada apa-apa yang drastik cuma kami dapat rasakan bahawa kami semakin berjauhan dari segi emosi dan fizikal. Jiwa semakin terasa keseorangan. Nasib baik kami berdua cepat sedar dan sanggup mendapatkan bantuan daripada mengambil tindakan yang bertentangan.”

2. Berkahwin tidak bermakna anda akan berasa menyintai atau dicintai setiap hari. 

“Kebahagiaan dalam perkahwinan tidak berlaku sekelip mata kerana masalah tentu akan timbul. Ada masalah besar dan ada yang kecil. Kadangkala anda akan merasakan diri sudah tidak dicintai.” Amat penting bagi masing-masing mengucapkan perasaan cinta dan mencintai.

3. Anda masih perlu menghangatkan suasana. 

“Kami suami isteri mempunyai kerjaya yang sangat sibuk dan jarang dapat meluangkan masa bersama. Untuk mengelakkan perasaan seperti teman sebilik sahaja, kami cuba terapkan kebiasaan untuk memeluk antara satu sama lain dan bercerita setiap malam sebelum melelapkan mata.”

4. Perkahwinan adalah sesuatu yang menyeronokkan. 

“Saya dan isteri amat menyenangi kehadiran masing-masing. Kami gemar bergelak ketawa bersama, bergurau dan mengusik. Setiap hari ada sahaja SMS yang dihantar… kadang kala lawak jenaka dan ada juga mesej berunsur seks nakal.”

5. Lazimnya salah seorang akan lebih banyak berkorban. 

“Mana ada yang seratus peratus adil pembahagiannya. Selalunya isteri akan lebih banyak berkorban terutamanya dari segi kerjaya. Kadang-kala ada yang terpaksa melepaskan kenaikan pangkat kerana tidak ingin rumahtangga kucar-kacir.”

6. Pasangan anda akan berubah mengikut masa. 

Anda harus menerima kenyataan bahawa masing-masing akan berubah mengikut masa. Kadang-kalanya dari segi perangai, rupa paras , bentuk badan dan hobi. Tiada orang yang akan kekal sama seperti mana mula-mula berkenalan dahulu.

7. Anda tidak semestinya akan bersetuju dalam semua perkara. 

Suami akan tetap mahu menggunakan wang bonus untuk membesarkan garaj manakala isteri inginkan sofa baru. Terimalah hakikat bahawa masing-masing ada keinginan yang berbeza. Yang penting tolak ansur-mungkin bonus tahun ini mengikut kehendak isteri manakala bonus tahun depan untuk suami pula.

8. Semakin lama berkahwin semakin bahagia. 

Pasangan yang memahami kehendak masing-masing dan mengamalkan tolak ansur dalam kebanyakan perkara sepanjang mereka berkahwin, lazimnya akan berjaya melawan badai atau apa-apa masalah. Mereka inilah yang dapat menikmati kemanisan berumahtangga. Sememangnya pasangan ini adalah “soulmate” masing-masing.

9. Hubungan seks ada turun naiknya. 

Kadang kala sangat berkesan dan ada kalanya tidak begitu memberansangkan. Masing-masing seharusnya menerima bahawa ianya bergantung kepada “mood” dan keadaan sekeliling.

10. Perasaan Ego yang berlebihan adalah amat berbahaya. 

Apabila perselisihan terjadi, masing-masing menjadi begitu sensitif dan mementingkan ego. Jika terlampau mengikut ego, anda mungkin akan memanjangkan masalah yang kecil. Elakkan daripada menyimpan perasaan marah terlalu lama kerana pasangan anda mungkin akan berubah hati. Sanggupkah anda?

10 Perkara Bukti Lelaki itu Rumit

10 Perkara Bukti Lelaki itu Rumit

1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.

2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.

3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.

4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.

5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.

6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya..

7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.

8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.

9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.

10. Jika kamu mengirimkan ini pada lelaki-lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar